Fold, een toonaangevend financieel dienstverlener op het gebied van Bitcoin, kondigde onlangs de lancering aan van zijn Bitcoin-cadeaubon. Dit markeert de eerste stap in de integratie van Bitcoin in de Amerikaanse markt voor cadeaubonnen, die een waarde heeft van $ 300 miljard
Dit innovatieve product stelt consumenten in staat om bitcoin te kopen en cadeau te doen via vertrouwde retailkanalen. Het is nu verkrijgbaar op de website van Fold en zal naar verwachting gedurende het jaar worden uitgebreid naar grote retailers in het hele land.Met de Fold Bitcoin-cadeaubon kunnen gebruikers bitcoins kopen voor persoonlijke besparingen of als cadeau, inwisselbaar via de Fold-app. “Zodra je de cadeaubon hebt gekocht, kun je hem aan iemand geven of zelf gebruiken. Je opent de Fold-app en je bitcoin verschijnt”, aldus Will Reeves, voorzitter en CEO van Fold, in een interview met Bitcoin Magazine.
Het product is aanvankelijk verkrijgbaar op de website van Fold en zal binnenkort zowel in fysieke als online winkels verkrijgbaar zijn, waardoor Bitcoin deel uitmaakt van de dagelijkse winkelervaring.
Deze lancering positioneert Fold als een pionier in het toegankelijk maken van Bitcoin via cadeaubonnen, het populairste cadeau in Amerika. “We hebben het nu over Bitcoin-cadeaubonnen die te koop zijn in de rekken van de grootste retailers van het land. Je kunt Bitcoin ophalen bij de kassa, het voor jezelf kopen of als cadeau geven”, vertelde Reeves aan Bitcoin Magazine.De cadeaubon, een witte Bitcoin “B”, versierd met feloranje, speelt in op de vraag van de retailmarkt naar alternatieve activa, na het succes van Costco’s maandelijkse goudverkoop van $ 200 miljoen.
Folds samenwerking met Totus, een aanbieder van cadeaubonnen, maakt distributie mogelijk via meer dan 150.000 verkooppunten in het hele land.”In onze aankondiging verwijzen we naar een van onze partners die rechtstreeks distribueert naar alle belangrijke retailers in het land”, aldus Reeves. Hoewel specifieke namen van retailers later zullen worden onthuld, is Fold van plan om in de loop van 2025 uit te breiden en zo de aanwezigheid van Bitcoin in winkels zoals supermarktketens en tankstations te garanderen. “Gedurende de rest van dit jaar zullen we distributiepartners aankondigen, waaronder enkele van de grootste retailers in de VS”, voegde Reeves eraan toe.De Bitcoin-cadeaubon richt zich op miljoenen Amerikanen die nieuwsgierig zijn naar Bitcoin, maar aarzelen om apps of exchanges te gebruiken.”Met deze cadeaubon kunnen we rechtstreeks distribueren naar miljoenen Amerikanen die mogelijk geen Bitcoin kopen omdat ze geen nieuwe app hebben gedownload, geen effectenrekening hebben of de ETF nog niet hebben gezien”, legde Reeves uit.
Door gebruik te maken van vertrouwde retailkanalen opent Fold een nieuwe weg voor Bitcoin-adoptie.Sinds 2019 heeft Fold meer dan 600.000 gebruikers voorzien van Bitcoin-gebaseerde financiële tools, met meer dan 1.485 Bitcoin in de schatkist.”Ik denk dat er een reële kans is dat Bitcoin tegen het einde van 2025 het populairste cadeau in Amerika wordt dankzij deze kaart”, voorspelde Reeves.